tisdag 30 november 2010

Alvin fick en mössa av sin mormor idag, visst är den fin?!
Och känns väldigt varm...

Första inlägget från nya datorn, kommer ta tid innan jag lärt mig den
Igår innan säng dax bada Alvin i hans mormor & morfars badkar. Medan han badade snodde hampe (katten) hans bädd :P
Nu på morgon har han skrattat direkt man kollat på han! Han hade inte ens tid att sova, så jag packade ihop våra grejer och tänkte åka hem men självklart somnade han som en stock medans
 jag gjorde det. Så nu sitter jag hos mamma och pappa och väntar på att han ska vakna. Vill inte väcka lilltrollet när han sover.


måndag 29 november 2010

Min dator hann inte komma idag, så får hämta den imorgon istället. Ska bli spännande =)

Har köpt en julklapp till pappa idag. Nu är jag snart klar.
Kollar på bilderna från midsommar, här är Alvin i magen :P

Saknar Anders!
Idag kommer kanske min nya dator, annars kommer den imorn.

Planer för veckan;

Måndag - Middag hos mamma/pappa
Tisdag - Hälsa på Evelina
Onsdag - Julklapps shopping
Torsdag - 3mån kontroll för Alvin, solbacken med mamma. Anders kommer hem !
Fredag - Prästen kommer hit inför dopet
Lördag - Jobba 10-15, julklappsleken
Söndag - Julmarknad i hamn


söndag 28 november 2010

Borta bra men hemma bäst!
Det stämmer verkligen, väldigt skönt att vara hemma.
Resan gick fint, Alvin skötte sig exemplariskt =) Var lite nervös att han skulle bli less att sitta i bilstolen, men han var så snäll och låg och skrattade när man pratade med han.
Vi har just stökat bort all packning, Alvin har legat i babygymmet och skrattat/sprattlat.

Ska bli skönt att sova i sin egen säng. Har lite ont i skallen så ska nog lägga mig snart
1a advent spenderades i Sundsvall. Vi fick storstryk, men ändå är alla på bra humör i bussen. Om drygt 4 timmar är vi hemma, i vårt underbara hem!
Länktar till nästa helg, paketleken med släkten på lördag och på söndag är det julmarknad i ske-hamn. Jag har bokat ett loppis bord så håller tummarna att få in lite slantar. Pengarna ska sparas till ett objektiv (Canon ef 50/1,4). Om nån har ett sånt till salu så slå mig en pling!!

I veckan ska jag köpa de sista julklapparna. Ska även jobba några timmar, lär vara sämst! Det var ju ett bra tag sen jag jobbade, men de känns kul.

Våra helger är fullbokade enda till jul;
2a advent - skyltsöndag i hamn
3e - Firmafest med Proline ( fre-lör)
4e - DOp för Alvin

lördag 27 november 2010

Förlorade mot Modo med 3-1. Vi spelade riktigt bra, förra året förlorade vi med tvåsiffrigt, så det säger ju en heldel. Frida (vår målis) är sjuk så Marcus (från P-98) står för oss i helgen, han är grym =)

Alvin har skött sig bra hittills. Nu sover han.
Anders har fått tillbaka sin förkylning, verkar som mina pojkar aldrig kommer bli friska

fredag 26 november 2010

Packa inför Sundsvall.. 2st matcher i helgen, tagga :D

Det blir så sjukt mycket packning när vi är tre stycken, massa kläder till Alvin behövs.. Han har ju en förmåga att kissa så fort man tar av han blöjan.

Det är snöstorm ute!!!!
Kommer lite bilder i afton, har inte flyttat över dom än..

torsdag 25 november 2010

Har köpt en macbook pro 13", den kommer nog på tisdag :)

Klockan är nu 23:38, gissa vart min sambo och son är?? Jo de badar i jacuzzin!!!!


Jag längtar efter julen, det är en mysig tid. Alla är så glada och man får träffa gamla vänner som kommer hem.
Nästa vecka ska jag inhandla de sista julklapparna, har kvar att köpa till pappa, morfar, famor, broder och sen kanske de blir en liten grej till Anders också..Vi får se.
Tidigare år har jag haft en lååång önskelista, men nu har jag bara några få saker. Känns roligare att Alvin får paket, även om han inte förstår.



Sitter i rummet och lyssnar på den sprakande brasan, mysigt =)

Håller tummarna att Alvin blir frisk snart, är lite less på att bara vara inne. Nästa torsdag ska han ta 3månaders sprutan, är han inte frisk då ska en läkare kika på han igen.

onsdag 24 november 2010

Har tränat i afton, gick väl okej.. Vi var lite folk så det blev lite väl jobbigt :P
Nu är det greys, eller just nu är det paus. Alvin ligger i gymmet och tränar.

Hart julpyntat lite mer idag, men har inte orkat ta några bilder så det kommer sen.

Känns tomt ikväll när Anders är på jobbet än.. Han kommer hem typ kl 2 i natt :/

Vi pratade med kicki idag :D
Första gången hon fick se på lilleman, och om ca 1 månad kommer hon hem och träffas oss på riktigt !
Alvin somnade med en skön stil i soffan igår kväll :P

Håller på att göra jul i Alvins rum.

Har lagt ut lite grejs på tradera nu, första gången... Så håll tummarna för mig :)


tisdag 23 november 2010

Jupysslat lite idag



Adventsstaken i Alvins rum













Jag och Emma grillade till middag idag =)

Efter en sväng på Ica Maxi blev det lite julpyssel, kommer bilder på det strax

måndag 22 november 2010

Har ätit middag på stan med Lisse =)
Det blev fish & chips, riktigt gott faktist..

Var på Clas Ohlsons och köpte 2st adventsljusstakar =)
Imorgon blir det att julpyssla hemma !
Alvin är fortfarande sjuk.. Jag hoppas verkligen det ger sig snart.
Nu är vi hos mamma och hälsar på. Hon julpyntar och jag har slagit in julklapparna som de har hunnit köpa :)

Är sugen att ta fram julgranen imorn :P
Alvin somnade i soffan igår när vi såg första Harry Potter filmen..
Snart ska jag julhandla lite =) Längtar !!

söndag 21 november 2010

Nu sitter sterion i köket uppsatt på väggen :)

Saknas dock en kabellist.

Har fortfarande en jätte hostig grabb här hemma, så idag blir det att stanna inne hela dagen.
AIK har ju match kl 16 så vi ska se den :)

Alvin vill hellst bara mysa med oss hela tiden, och det är klart han får det när han sjuk



lördag 20 november 2010

Alvin har fått utskrivet hostmedicin, hoppas de hjälper =)

Nu har Anders åkt på match, jag väntar på mamma. Ska låna en bil av dom, så jag slipper packa ner Alvin i vagnen när han är lite krasslig.

fredag 19 november 2010

Harry Potter var bra, som alla andra filmer. Men nu vill jag se slutet !!

Imorgon har både jag och Anders hockeymatch, så jag hoppas de blir två vinster. =)

Krobbe har skrivit ut dopinbjudningarna åt oss (de vi behövde och några till haha :P )

Idag har det varit en bra dag, började med att jag vaknade 10.30 !!??
Och då sov båda grabbarna, Anders hade gett han mat kl 7 och sen somnade han om direkt.
Åsa, Edvin och Agnes var förbi en stund innan vi åkte på bion =)


Trots att gossen är förkyld så är han på glatt humör, framförallt när man klappar händerna mot hans :P

Bokhyllan är uppe !
Har dammsugat och skurat alla golv, så nu luktar de gott här =)
Solen skiner ute, skulle vilja ta en prommis..Men vill inte gå ut med vagnen när han är super förkyld.
Det får vänta, kommer fler dagar.
När vi ska upp till bion i eftermiddag ska jag gå in på bussgods och skicka ett paket. Har sålt ett par skor, kanske även två jackor. Vi ska även hämta vagnen som varit på "rep". Hjulen var vinda.

För tillfället väntar jag på att Anders ska stiga upp (klockan är 12.10!!). Vi ska sätta ihop en bokhylla.
När Alvin blir lite större hoppas jag han vill paddla =)
Har haft så sjukt många minnen från kanottiden. Roliga läger/tävlingar och de bästa träningskamraterna!

torsdag 18 november 2010

Alvin mår lite bättre nu, tempen är nere på 37,1 så ingen feber =)
Han ska sova mellan oss i natt, då kan vi hålla koll på han + att vi har eldrivna sängar så vi kan höja upp huvuddelen så han får det lättare att andas.

Imorgon ska jag och Anders äntligen göra något tillsammas, bara jag och han. Nämligen se Harry Potter på bio.
Under bion ska Alvin mysa med sin farmor och farfar, när vi hämtat han åker vi raka spåret hem - myskväll =)
Självklart ska vi se tidiga så vi hinner mysas med Alvin innan det är läggdax

Alvin är jätte förkyld och har en hemsk hosta.
Tur Anders fick helg väldigt tidigt idag så vi kan hjälpas åt =)
Jag och mamma skulle en snabbsväng på solbacken (slutade med att vi var där i 3timmar)
Blev lite julisar, även Anders kom hem från jobbet med några julklappar. Så idag har vi köpt till Henke, Markus och Vera.
På Barnens Hus köpte jag ordentliga vinterhandskar till Alvin, så han inte ska frysa om små fingrarna. Blev även ett reflex skydd till vagnen, så vi inte blir påkörda.

Fotat lite mer med Peters objektiv. Tycker det fungerar jätte bra, ska nog önska mig ett bidrag till ett sånt när jag fyller år.



onsdag 17 november 2010

Dagen flög iväg, gick till Vera (i föräldragruppen) just före kl 14 och när jag kom hem var klockan redan 17 !
Har hunnit tvätta och diska, så hushållet har inte stått helt still.

Alvin sover jätte bra i vagnen, fick bädda ner han väl då det var -13 grader. Blev på med den tjocka vinteroverallen. Tycker bättre om den vi fick av Karin (polarn o pyret) men den var lite för kall idag.
Måste köpa ett par varma vantar åt gossen också, idag hade han de som Markus mamma har stickat.

Han är väl nerbäddad :P

Imorgon ska mamma följa mig och köpa lite julklappar =)