torsdag 30 september 2010

Familjen är samlad

Anders är hemma <3
Känns jätte skönt, har varit helt slut den här veckan.

Min super duktiga kusin ,Helena, har fotat vår guldklimp
Är så oerhört tacksam att Helena orkade komma och fota :)
Alvin ser ju ut som en riktig fotomodell redan nu, han kommer nog få många tjejer efter sig ;)

Jätte skönt att familjen är samlad.
Nästa vecka kommer inte bli lika tuff som denna, mor/far har kommit hem och dom
hjälper mig väldigt mycket sen kommer min älskling hem redan på Onsdag.

Nu är brasan tänd och jag ska mysa med mina grabbar <3

onsdag 29 september 2010

Bättre natt i natt, tur det :)
Idag har Karin varit här, jätte kul !
Även Helena har varit här, hon fotade lilleman, ska bli spännande att se resultatet.

Imorgon kommer Anders hem <3


tisdag 28 september 2010

Just kommit hem från Konsum, köpt lite frukt.
Alvin sover i vagnen, jag hoppas verkligen att han kan sova en stund och inte bara 15-20min som
han har fått för sig att göra. I natt var han inte snäll mot mig, vaknade hela tiden ! Jag har inte sovit nåt..

Nu väntar jag på att DHL ska komma hit och lämna en täckskiva till köket, sen ska jag också sova. Om jag
hinner. Med dagens tur så kommer jag inte hinna. Det är tufft att ta hand om ett barn själv. Känns som att det aldrig kommer att bli Torsdag igen.

Mamma och pappa har det varmt och skönt, 28 grader i vattnet !!!
Turkiet har levererat värme varje gång vi varit där, vilket inte bara är en gång :P
När Alvin är några år ska vi åka på solsemester alla tre, längtar redan =)
Turkiet 2009

måndag 27 september 2010

Då har Anders åkt iväg och jobbat, tur han bara är borta några dagar.
Alvin chockade oss båda i natt med att sova 4 timmar mellan måltiderna !!!
Brukar vara 2,5-3 tim, så vi har sovit helt okej. Vi började ge han droppar med bubblor i magen igår
så jag hoppas de kommer hjälpa.

Jag hade egentligen tänkt åka till Britta i Piteå och hälsa på men DHL kommer förbi imorn med de sista
grejerna till köket så jag måste vara hemma och ta emot det.

På Onsdag kommer faster Karin och hälsar på =) det ser vi verkligen framemot. Alltid lika kul att visa upp vårt lilla underverk!


söndag 26 september 2010

Underbart höstväder igår eftrmiddag, vi tog en prommis ner till kanotudden.
Väl nere på udden så blev det lite grillning med några polare, blev en mycket trevlig kväll

Petter, Johannes, Anders & Erik


lördag 25 september 2010

Imorse var jag ut på en morgon promenad med Alvin, han somnade som en stock i vagnen.
När vi kom hem blev det frukost och sen åkte jag och mamma iväg på en shoppingrunda, blev dock inte så
mycket shopping :P
Jag köpte bröd och mamma ett par tjocksockar.

Anders har varit iväg på skroten med lite grejs och även hämtat mer ved. Vi gör en brasa varje kväll, det blir
jätte härligt. När han var på skroten åkte han även in på barnens hus och köpte ett babygym till sonen.

Han är väl egentligen lite för liten för det men han ligger så snällt och tittar på figurerna.

Ikväll ska vi grilla på kanot udden, vi ska gå dit med vagnen. 

fredag 24 september 2010

Anders och Alvin busar i soffan


Idag har vi fyllt i papperen till skatteverket om namn till vår son, hans hela namn kommer att bli;
Alvin Krobbe Lundberg

I natt ska nog Alvin få sova i sitt rum, han grymtar så mycket i sömnen så jag kan inte sova :P


torsdag 23 september 2010

Matchen har ju börjat bra, 1-0 nu..
Alvin är nybadad och uppklädd, så nu får de se till att vinna!

Får snart middagen serverad, min sambo är sååå duktig.
Imorgon ska vi nog gå ut på en promenad hela familjen Lundberg/Lundmark

Alvin har även fått sitt personnummer idag, de 4 sista var riktigt lätta. Nästan som
mina egna.

Det gick bra hos BVC idag, Alvin har gått upp till 3725g och är 52,5cm lång.
Barnmorskan tyckte han hade så fin hy och att han var väldigt vaken för sin ålder.

Mamma har varit här idag och hjälpt mig, har feber och känner mig lite hängig. Det känns väldigt skönt att Anders
har kommit hem idag så vi kan hjälpas åt med allt =)
Både två tycker det är skönt att sova i soffan.
Nu laddar vi för AIK match, en viktig match. Måster bli vinst idag !

Mamma har helg städat typ HELA vårt hus!? Hon är ju bara för snäll. TACK !!!
Nu ska jag krypa ner i soffan med min familj <3

Igår tog jag första prommisen med Alvin, har haft väldigt ont så har inte kunnat göra det tidigare.
Han tyckte nog om det, han somnade rätt fort.
Vi gick hem till mamma och pappa, jag åt middag där sen gick mamma med mig hem igen och såg idol med mig.
Man ser han nästan inte där nere :P

Nya guiden har kommit, vår sötnos var med på bild. Redan fotomodell ;)

Nu ska jag iväg på BVC ochh väga/mäta lillen.
Han har varit lite grinig i natt så jag hoppas han somnar på hemvägen och vill sova en stund så jag också kan göra det !

Tur att mamma är ledig idag så hon kunde avlasta mig om det behövdes.
Ikväll kommer Anders hem och jag kan lova att jag längtar !!!!

Det är även AIK match, då blir lillen uppklädd :P



tisdag 21 september 2010

Magen

Tjockismagen ca 5timmar innan Alvin föddes

Förlossningen

Fått förfrågningar om hur förlossningen gick, så här har ni min berättelse;

Natten mellan Söndag-Måndag skulle vi äntligen sova första natten i vårt nya renoverade hus.
Det var inte helt klart men vi skulle sova där och sen åka till mamma/pappa och äta.
Jag gick på toa 1gång/timme och var dålig i magen, så jag var bombsäker att jag var nervös och spänd
för att det var första natten.

03,40 vaknade jag och behövde kissa - igen!
När jag ställer mig upp så börjar de rinna. Fick panik (trodde jag kissade ner mig) började tänka hur
jag skulle förklara för Anders att jag hade kissat i sovrummet?!
Medan jag gick till toan så fortsatte det rinna, då började jag förstå att det var vattnet som hade gått.

Jag smög tillbaka till sovrummet för att väcka Anders
Ida; -Anders ?!
Anders: Mmmm
Ida; Du måste hjälpa mig
Anders; Mmm
Ida; Vattnet har gått
Anders; Vaaa!! (Han flög upp ur sängen, tände lampan på under 1 sek)

Jag ringde in till förlossningen direkt, men eftersom jag inte hade några värkar så tyckte dom att jag skulle
ta 2st alvedon och försöka sova en stund. Sen skulle vi äta frukost och komma in runt 9 snåret.
Lätt att lägga sig och sova!?

Men vi la oss i sängen, då kollar jag på Anders och han är jätte skäggig!!
Så ca 04,30 står Anders inne på toan och rakar sig, så han ska kunna gosa med barnet när de har kommit ut.
Medan han rakar sig börjar värkarna komma, det började med 7min mellanrum.
Ca 05,30 var det 5min mellanrum och de tog ont nå jävulskt!!
Jag ville verkligen inte åka in till förlossningen för att bli hemskickad igen, men när klockan var 06,30 ringde Anders in till förlossningen och de tyckte vi skulle äta frukost och sen komma in direkt.

Men som sagt, det var första natten och vi skulle ju bara sova där. Vi hade ingen frukost!!
Så vi satte oss i bilen, åkte till Shell och köpte en macka.
07,00 kom vi till förlossningen och de tog en kurva på mig för att se hur barnet mådde och hur starka värkarna var.
Anders snabbåkte iväg till BilDahl och lämnade in bilen på service och när han kom tillbaka hade jag
ännu ondare. Jag var dock bara öppen 3cm när jag kom in.
Efter kurvan så fick vi ett förlossningsrum direkt, jag fick lustgas (som jag mest blev snurrig av).
Anders la sig på golvet en stund då han bara hade sovit 3timmar.

09,30 fick jag epidural (ryggmärgsbedövning). Och tacka gudarna för de!
Kunde verkligen slappna av och det tog inte alls lika ont längre.
När krystvärkarna kom så var det rätt svårt från början att fatta hur jag skulle göra. Så det tog några värkar
innan jag kom in i det.
Efter 50min krystande var jag rätt slut, svättades mer än efter ett hockeypass!
Så barnmorskan frågade om de skulle hjälpa till med en sugklocka, vilket de gärna fick göra.
Det kom in en läkare och satt in den, och de tog så fruktansvärt ont. När han väl var klar så var den sönder?!
Det var alltså bara att börja om från början och sätta in en ny.
Han hjälpte till med klockan under 2st krystningar (samma värk), då var huvudet halverst ute.
Sista värken krystade jag helt själv och då kom han ut direkt.
Klockan var då 12,02 (Anders hade gissat att han skulle komma 12,00 så han var nära)

Alvin vägde 3205g och var 51cm lång
Vi sov 2st nätter på BB innan vi åkte hem. Det var väldigt skönt att komma hem!

Om det är något jag missat som ni undrar om är det bara att fråga =)

Idag har Angelica och lill flickan varit förbi, hon var såå söt.
Och underbart hår, Alvin såg typ flintis ut bredvid henne haha

Nu på eftermiddagen kom broder förbi, vi bänkade oss i soffan.

Snart kommer mamma och pappa, dom ska äta middag här idag.
Sen ska jag tvär åka på konsum när dom är här, så Alvin får stanna hemma.

Länktar redan till på Torsdag när Anders kommer hem <3



måndag 20 september 2010

Upp på taket

I helgen försvann Viasat för oss, så idag har jag varit upp på taket och bytt switch.
Nu fungerar det !!

Anders kom hem efter jobbet idag, men han kommer sova borta resten av veckan.
Han har nämligen is-premiär ikväll.

Nu har han gjort upp en brasa i kamin så vi ska kura ihop i soffan och se lite tv innan han åker.
(Igår skruvade pappa å Anders upp vår 50" tv på väggen, blir toppen)

Första dagen jag är själv med Alvin, lite nervöst..
Jag hoppas det kommer att gå bra, är mest nervös för nätterna. Ska nog sova en stund på dagen
när han sover så jag kommer att orka!

Här är Alvin bara några minuter gammal

Far & Son - lika som bär :P



lördag 18 september 2010

Familjen Lundberg/Lundmark
Gissa vilket lag vi hejar på :P

Alvin är redo för AIK match ikväll

Matchtröjan åker på vid nedsläpp så kommer bilder på det sen :P


fredag 17 september 2010

tack !

Tack för alla fina presenter till Alvin =)

Vi har nog aldrig fått så mycket post som vi fick idag, mest räkningar men även 2st paket till lillen!

Faster Kicki har skickat ett par stört coola skor, dom åkte på direkt. Han blev sååå fin i dom. Tack så hemskt mycket faster Kristina!
Från familjen Bodare fick Alvin en jätte "fin" tröja :P
Nu får vi hoppas att Brynäs tar sig till slutspel så att lillen hinner växa i den medan dom fortfarande
spelar.. ;)

tack tack


Vårt charmtroll har även blivit uppvaktad av farmor och farfar - ett jätte fint lapptäcke till vagnen!
Det kommer en bild på de senare.
Även Maj (som vi köpte huset av) har varit här idag, och hon vet ju vilket lag som är det rätta, hon hade
med sig AIK sockar :)
Dom åker på imorn då AIK möter Luleå.

Lite mer bilder på charmtrollet;






torsdag 16 september 2010

Anders har lagt ny matta i förrådet, helt själv!! Blev mycket bättre än den gröna plastmattan. Nu är det inte lika golvkallt där heller.
Danne har hjälpt oss att sätta upp en parabol, så ikväll ska vi se hockeym!

Nu ska vi iväg och väga/mäta Alvin, våran ögonsten <3

tisdag 14 september 2010

Anders håller på at stöka i förrådet, vi ska byta golvet (eller mattan rättare sagt) så han tömmer det mesta till garaget och bär upp lite på vinden. Han har även invigt motorsågen - kapat lite ved. Tur jag har en duktig och arbetssam sambo :)

Själv börjar jag känna mig på bättringsvägen, kommer nog bli människa igen ändå :P

Alvin har blivit vägd idag, nu väger han 3240g

måndag 13 september 2010

Köket & toan

Bilder på vårt super duper snygga kök




Bara nån list å lite små fix kvar.
Vad tycks?

Även toan är klar





Anders har badat lilleman för första gången hemma idag, han njöt verkligen !

Före


Njutarn

Nu ska jag ta "efter" bilder på huset, kommer in strax