söndag 31 oktober 2010

Hatar söndagar.. på nått konstigt sätt känner jag mig mer ensam när Anders är borta nu sen vi fått Alvin, än vad jag gjorde när han inte fanns... vill inte vara själv...

5,5 timar har gossen sovit i sträck i natt !!
Nu är det nog inte länge kvar innan han sover en hel natt, tror det är 7 timmar som räknas då.

Grabbarna sover än, så jag har passat på att tvätta och stöka undan litegrann.
Anders åker till jobbet redan ikväll, vi brukar alltid ha det som mysigast på söndag kväll så det kommer kännas väldigt ensamt i afton.

Vi har skämt bort lillgrabben i helgen, han har fått sovit mellan oss i två nätter :P


Veckans planer;
Måndag - Hockeyträning
Tisdag - Besök från Sthlm/Piteå, SAIK-Timrå
Onsdag - Lagaktiviteter sen träning
Torsdag - Läkarbesök (Alvin),Träning, Södertälje-Saik,  Anders kommer hem
Fredag - ?
Lördag - Alvin 2 mån! SAIK-Djurgården, Höstfest
Söndag - Familjemys

lördag 30 oktober 2010

Ikväll har vi varit på mobacken, det är alltid lika mysigt.
Nu håller Anders på att plocka upp kartonger som han hämtat från sin lägenhet, jag hoppas verkligen att det kommer se okej ut när jag vaknar imorn. Har dock en känsla om att det kommer vara KAOS i köket.. Så håller tummarna att jag har fel.

Alvin äter kvällsmål nu, han har varit vaken nästan hela kvällen så har vi tur blir det en bra natt.
Myser med snuttefilten

Han har även fått ligga naken i köket

¨
Igår köpte vi en tripp-trapp stol fårn blocket. Var perfekt att Ted var här idag så han också kunde sitta vid bordet :)

Nu har både jag och Anders rensat bland våra grejer så vi har några loppis lådor, så när är det nån bra loppis man kan stå på? Synd att det bara är en gång/månad här i Ursviken, kan inte nästa månad...Hade vilja göra bort det under November.

Nu ska jag krypa till säng i vår nybäddade sänd, Go´natt !

Har varit dålig på att skriva i veckan, men när vi är hela familjen så vill man spendera så mycket tid som möjligt med dom. Älskar mina pojkar över allt annat <3

Idag har vi köpt en babyvakt, så i veckan ska Alvin få sova i vagnen ute. Blir spännande att se hur det går.
Just för tillfället ligger han i babygymmet och "pratar" med sig själv. Han har blivit så stor :)

Snart ska vi se SAIK-FBK, efter det ska Anders och träna. Då ska jag å Alvin byta i sängen.

fredag 29 oktober 2010

Nu är vi hemma igen. Har haft en väldigt bra start på veckan :)

Kommer lite bilder från Ö-vik
Nytt nyckelskåp! Anders satt upp det igår, blev snyggt

Alvin luktade inte gott, så han fick följa med pappsen in i duschen!
(för inte hade vi med oss nån badbalja dit heller)

Blev lite julklappshandling, så jag slog in det imorse när grabbsen sov

Igår lämnade Anders av mig och Alvin hos mamma och pappa. Vi såg hockeyn där medan Anders skulle fara till Burträsk på träning. Men han hann inte direkt långt... bortanför OK hade nån kört på ett rådjur och lämnat kvar det på vägen?! Så Anders körde över det. Men han gjorde inte illa sig så det var skönt ( Anders alltså, för djuret var sten dött redan sen innan). Vi ska lämna in bilen så dom får kolla att den är okej.

Nu ligger Alvin på golvet i gymmet och pratar på, Anders sover.

Jag har sjukt mycket julstämning!! :D


onsdag 27 oktober 2010

Har funderat mycket över vilka egenskaper/utseende Alvin har fått av mig och vilka från Anders
jag vet inte om det egentligen går att säga redan nu, men såhär tycker jag det är idag;

Det här har Alvin fått av :

Vackra ögon - pappa
Munnen - mamma
Blir på dåligt humör om maten blir lite sen - mamma
Pruttar mycket - pappa hahaha
Somnar lätt i bilen - mamma
Snarkar - pappa
Grabbarna påväg hem från BB
Rätt skönt med hotell frukost =)
Är alltid hungrig på morgon men när jag är själv hemma har jag varken tid eller ork till att fixa nån mat.
Så jag njöt verkligen imorse, och Alvin var så snäll och sov hela tiden jag åt..

Vi har hunnit med en shoppingrunda nu på förmiddagen, köpte ett nyckelskåp (som jag hade sett i Umeå tidigare) en mössa till mig själv och lite kläder som Alvin ska få i julklapp. Tänkte köpte lite mer julklappar men hade verkligen inga ideér.

Kommer ut bilder imorgon på det jag köpte, har inte med mig min dator.
Var en riktigt bra match igår, helt klart värt att vi köpte hem den!

tisdag 26 oktober 2010

Resan ner till Ö-vik gick kanon, stannade på en P-ficka en gång för att mata Alvin. Annars sov han nästan hela vägen. Vi kom fram till hotellet kl 14, sen dess har vi bara varit i rummet och vilat.

Imorgon finns de stor risk att det blir en sväng på stan :P
Och på torsdag när vi åker hem ska jag nog stanna till i Umeå och köpa ett nytt nyckelskåp som jag såg när jag var där i helgen.
Alvin kör lite bil efter han ätit klart :P

Nu håller vi tummarna för att AIK behåler ledningen och tar 3 poäng

måndag 25 oktober 2010

På förmiddagen har jag och Alvin varit på solbacken. Jag åt lunch på Maxi, handlade på Willys, kollade på en bilbarnstol på Barnens Hus. Väl hemma igen så hann jag ta bort tvätten, sätta på en disk och städa undan lite innan sötnosen vaknade.

Väntar på att en Mäklare ska komma hit och omvärdera vårt hus, efter renoveringarna är det förhoppningsvis värt lite mer. Så håll tummar och tår att det går bra!

Imorgon ska vi åka till Anders !!! :D
Jag och min lilla älskling <3

Har även beställt julkort idag, bäst att vara i tid haha

söndag 24 oktober 2010

Nu kan julen få komma!

Har inte haft någon adventljusstake tidigare, men nu har vi det!
Tycker den är hur snygg som hellst, längtar tills jag kan tända den. Måste inhandla 4st blockljus


Vi har haft fullt upp idag!
Jag klev upp på morgon och sorterade ut kläder från Alvins garderob. Och tagit fram större kläder, han har strl 62 nu, fast de är lite för stort.
10,30 hämtade mamma mig, vi åkte till Stackis på "barn loppis". Hittade rätt mycket;
  • Kläder
  • En pulka
  • Leksaker
  • Babygym (mamma köpte ett hem till henne)
När vi var klara där tog jag och lillen bilen till Burträsk där Anders hade match mot Medle.
Dom vann med 6-5, Anders gjorde ett ass. Innan vi åkte från Burträsk for vi förbi Angelica en snabbsväng för att kika på deras nya lägenhet. Dem var jätte fin!

Innan vi åkte hem till Ursviken stannade vi hos Krabban å Jenny och åt middag.
Nu har vi just kommit hem. Har satt igång en tvätt och Anders håller på att fixa jacuzzin, om han får till vattenröret så ska vi inviga den ikväll.
Toalettrulles hållaren som jag köpte u Umeå, stört coolt :)

Alvin

Leksakerna jag köpte idag

Anders konstaterade just att vi måste förlänge röret innan vi kan bada

lördag 23 oktober 2010

Nu har jag kommit hem efter ett dygn i Umeå. Det blev lite shopping, men mest bara mys :)
Köpte en tröja till mig själv, mössa till Alvin (likadan som han fick av Karin och Markus) och en rund boll att ha toapapper i (kommer bild på den senare). Hade kunnat shoppat hur mycket som hellst ! Tur jag kunde hålla igen, ska ju på klädbytardag imorgon så måste ju ha lite pengar dit också. På kvällen kikade vi på gamla kort från skoltiden och såg Idol. Hade det riktigt mysigt.

När bussen anlände till Skellefteå igen så har vi ätit middag på tatung med Lundbergssläkten. Gunnel (Anders farmor) fyllde år! Vi hade med oss ett inramat kort på lilleman åt henne.

Nu sitter vi och ser SAIK-Luleå, 1-1 efter första.
Är hemma hos mor och far så har inte några nya bilder att bjuda på, men det kommer några gamla godingar
Jag och Danne i Danmark, vi var på kanot läger

Jag

Dan, jag, Petter & Britta

Petter, pappa och jag (på Kreta)

Sara, jag och Sabina i Turkiet 2007

Sara, Emma och jag 2007

Angelica, Sabina, Emma och jag före lärarfesten 2007

Nu börjar matchen om !


fredag 22 oktober 2010

Nu ska vi iväg på återbesök hos barnmorskan. Sen när vi lix är på lassan ska vi hälsa på min morfar som blev inlagd där igår. Han kommer nog bli glad när vi kommer :)

En snabblunch på stan ska vi hinna med innan bussen till Umeå går kl 12,00.
Kommer bli tomt utan grabbarna men ska bli kul att träffa Emma !

Det var nog tur att jag tränade igår, träningsvärken är mindre idag.
Emma och Alvin

torsdag 21 oktober 2010

När jag kom in i tv-rummet hade Anders tänt massa ljus och satt igång en brasa :)
Sååå mysigt


Vilken karl man har!

Snart Brynäs - SAIK, viktig match !
Eller alla matcher är väl viktiga men mot Brynäs är det extra viktigt :P
Alltid ännu roligare att vinna mot ett lag som nån annan i släkten hejar på.

Kommer inte att se hela matchen, ska iväg på egen träning. Trots att jag hade jätte mycket träningsvärk från igår. Ska försöka träna så ofta jag kan, eftersom att Anders är hemma ikväll så passar det ju väldigt bra. Så får grabbarna mysa med varandra. Krobbe kommer också hit, så de ska ha en riktig grabbkväll.
Varit på stan idag (igen) och fikat med Fjellstedts på Waynes (igen).
Alvin fick en present, ett par jeans och en jätte fin grön skjorta! Det är lite stort nu men om bara nån vecka kommer det sitta som smort :)

Jag har också fått en present idag, av min kära sambo


Hade pekat ut ett armband jag ville ha, snyggt va?!

Lillen har legat i gymmet idag, han har börjat boxa till labanfigurerna och ligger och pratar med sig själv. Sötnosen :)

onsdag 20 oktober 2010

Den här dagen har bara flygit iväg, det blir väl så när man har mycket inplanerat.
Dagen började med ett besök i Kåge, hos Jannike. Dom hade sjukt fint hus!! Och grymt fika :P
Gossarna skötte sig bra även denna gång, idag var dom lite mer vakna.

Alvin hade även tid på BVC idag. Han har inte växt någon denna gång så han är fortfarande 55,5cm.
Han har gått upp till 5085g, så nu ligger han på normal kurvan :)
Han har legat lite under tidigare, men det har aldrig varit någon fara. Han har ju gått upp  varje gång vi har vägt han.

Nu på afton har lillgossen varit hos Stina en stund medan jag har remmat på mig skrillerna och gjort första isträningen sen jag blev gravid ! Det var riktigt kul, men var riktigt dålig haha. Förhoppningsvis så blir det väl bättre efter några träningar.

Nu är det greys !!
Det bästa programmet som finns, tycker jag.
Anders kommer nog hem när som hellst, då ska vi göra varma mackor.

tisdag 19 oktober 2010

Vad skulle man göra utan sina föräldrar?!
Idag kom mamma hit på morgon, vi åt frukost tillsammans och sen skulle vi fixa i förrådet. Kände mig helt överkörde, jätte trött och ont i skallen. Så jag somnade i soffan medans mamma städade mitt och Anders förråd !
TACK TACK TACK!!!
Och självklart blev det hur fint som hellst

Anders är i Burträsk och tränar hockey just nu. Jag messade pappa och kollade om han kunde komma och hjälpa till att dra internetkabeln (den låg över köks/rumsgolvet). Självklart ställde han upp!



Nu kommer nog Anders bli förvånad när han kommer hem =)

Imorgon ska Alvin på BVC igen. Blir spännande att se hur mycket han gått upp denna gång.
Nu ska jag lägga mig och se på tv tills Anders komma hem. Det är sååå underbart att han är hemma <3

måndag 18 oktober 2010

Har hunnit med massor idag;
  • Tvättat 2 tvättar
  • Satt igång en disk
  • Varit förbi på jobbet
  • Ätit lunch med mamma
  • Hämtat korten som jag framkallat
  • Köpt ramar på Classe
  • Varit förbi både pappa och Lisse på deras jobb
  • Hälsat på Britta
  • Gått på stan i Piteå
Anders har jobbat i Luleå idag men han kom hem rätt tidigt så vi har ätit middag tillsammans.
Han har satt upp kabellisten i tv-rummet nu på kvällskvisten, han har även börjar förbereda för kabeldragning mellan köket och tv-rummet. Just nu har vi en kabel som går över golvet, inte så snyggt.
En arbetande Anders (en gammal bild, garaget är inte sådär rörigt nu)
Idag är Alvin 6 veckor.
Det firas med att kräkas lite på pappsen ;)


Tvättmaskinen går varje dag nu för tiden.
Måste tvätta min fina morgonrock och mattan i tvättstugan, då lillen fick för sig att räser bajsa!
Han gjorde det kanske för at han skulle få bada haha, för det behövde han verkligen efter denna morgon.
Nu sover han som en stock.

Jag ska strax åka till jobbet, ska kolla vad det finns för Sonyericsson telefoner som kan passa till Britta.
Efter det ska jag åka till Expert i stan och hämta ut lite kort som jag skickat på framkallning. Måste även köpa 2st ramar. När vi är klara med det så ska vi hälsa på Britta i Piteå.

Anders kommer hem varje dag den här veckan, känns verkligen jätte kul att vi får träffas lite mer.
Han har hockeyträning imorn och jag på onsdag, så det var passande att det inte krockade så att båda kan vara med. Eller jag hoppas jag kan vara med, annars ska jag gå dit och kolla på.

Idag fyller Karin år!
GRATTIS från oss på Sandgärdsvägen 27


söndag 17 oktober 2010

Antingen är sängen stor eller Alvin liten !?
Eller kanske både och.. :P

Han sover som en stock, vi ska börja vänja han att sova där mer och mer nu..
Hittills har han alltid sovit i vagnen på nätterna, eller när Anders har varit borta och jobbat har han sussat i sängen med mig
Imorse när vi vaknade så kändes det lite konstigt att inte hämta lillen och mysa med han i sängen.
Han har ju sovit hos sin farmor och farfar. Han hade skött sig bra :)

När vi hämtat upp lilleman åkte vi till Bingan för att kolla på deras nya kök som pappa håller på att sätta upp, det var inte helt klart när vi var förbi men det kommer verkligen att bli snyggt!!

På eftermiddagen blev det en sväng till stan igen för att se J20 AIK-Löven (Anders bror Henke spelar där).
Vi såg de två första perioderna och då stod det 0-0, vet inte än vad slutresultatet blev.
Blev bjudna på middag hos mamma och pappa, flygande jakob stod på menyn.
Nu på kvällen har vi pysslat på lite här hemma, satt upp en hylla i Alvins rum, en tavellist i sovrummet och en spegel i gästrummet.




Har skickat kort på framkallning som jag ska hämta nästa gång jag ska till stan. Blev inte så snygt när ramarna var tomma.

Har varit trött och slö hela dagen, fick nog för mycket sömn i natt :P
På fredag ska jag ta bussen till Umeå och hälsa på Emma, det är på tiden att jag far dit. Var väldigt längesedan!

Jag och Anders försöker planera så vi ska få ihop julafton (ja, vi är ute i bra tid). Vi vill hinna vara både i Ursviken och på Mobacken. Så vi får se om det går eller om vi får ha "lilla julafton" med ena familjen dagen före eller efter och sen "riktiga" julafton med den andra familjen. Sen göra tvärtom nästa år..

lördag 16 oktober 2010

Nu är Alvin hos sin farmor och farfar.. Känns lite tomt här hemma, sitter själv och ser på hockeyn. AIK leder med 1-0 just nu.
Ska ta tag i förrådet i pausen, vi har inte packat upp alla flyttkartonger ännu.

Ute är det härligt väder, mysigt med sol..
Länktar tills i sommar när vi kan njuta av solen, ute på vår egen gård !

På tal om sol, bjuder på några bilder från Mallis. Jag och mamma var där i Maj.





Kalsongmannen