tisdag 31 augusti 2010

Igår var det världens hagel oväder här i Ursviken !



Ikväll är det ispremiär !! =)
Ska prova åka lite, men inte med utrustning..
Den lille kanske börjar fatta då att han är välkommen ut..

söndag 29 augusti 2010

Började dagen med att köpa mini-blöjor och lite salvor å sånt till bebben, om han vill börja komma ut snart =)
Känner dock inte av nåt, men man vet ju aldrig. Han är iaf välkommen !!

Jag, Anders, mamma, pappa och Krobbe har varit i huset i flera timmar idag. Jag å mamma har packat upp kartonger och pysslat till det lite. Anders å Krobbe har fixat lister och sånt. Pappa har börjat med köket.

Såhär blev det i barnskåpet;
Pappa arbetar;

Han har skruvat upp gipsplattor över väggen med hål från kaklet.

Sätter fast karusellsnurran i hörnet

Idag har vi ätit vår första lunch i huset, blev att prova Thai maten som säljs här i Ursviken på helgerna. Riktigt gott !


Far och son hjälps åt med fönsterlisterna på toan;

Mamma har skurat och dammtorkat alla rummen,igen... Det blir dammigt direkt, men inte så konstigt heller..

Och jag har kopplat ihop hemmabiot, blu-ray spelaren, tv-spel med nya tv:n.. Den åker upp på väggen så småningom.. Har även fixat kablat och dylikt till tv:n i sovrummet.

TV rummet börjar bli klart

lördag 28 augusti 2010

Imorgon ska pappa jobba med vårat kök =)
Jag och Anders ska fortsätta packa upp kartonger..

Men idag har vi haft en ledig dag (eller Anders har fixat en list i rummet). Vi har varit och gottat oss på matfesten och sen hälsar på krabban, Jenny, Sigge och Ted.

Nu ska vi åka på OK och hyra en film så ska vi ha myskväll ! =)

fredag 27 augusti 2010

I morse var jag och mamma på H&M, blev lite mer shopping än beräknat.. Men det är väl sånt som händer :P
Blev några tröjor och en kofta till mig själv, sen överraskade jag Anders med ett linne, en skjorta och en jacka !
Mina kläder har jag hängt in i huset, kan ändå inte ha dom just nu. Magen är lite för stor !
Jäders har levererat jacuzzin, den blev STOR! Fast det visste vi ju redan innan..
Men vi är nöjda, och det är ju huvudsaken

Anders har nu åkt iväg för att kolla på en ny blandare, själv skar jag mig på en ny sylvass kniv just före vi skulle
fara så jag har stannat hemma :P
Nu har vi fått varsin arbetssakada, tror t.o.m att det är samma kniv som har orsakat de..

Nya byrån är på plats i sovrummet, och tv;n är uppställd


Nya uppdaterade bilder på gästrum och datarum;


torsdag 26 augusti 2010

Mattan i toan blev snygg, väldigt svår att fota däremot.. Golvet gjorde sig verkligen inte bra på bild !
Glömde kameran idag med så bilderna är inte så bra. Nu har jag dock lagt kameran i bilen
så imorn finns den med.
Anders har börjat skruva ihop en byrå som jag köpte på Jysk tidigare i veckan.
Man hörde han lite suckandes; "Såhär går det när man låter kvinnor handla, då blir det massa skruvandes"
Haha han är så söt min sambo =)

Själv har jag börjat packa upp lite lådor med sängkläder/handdukar och vinterjackor.
När jag packade upp hockeydressen blev jag grymt sugen att åka. Ispremiär på Tisdag, ska
nog åka lite då men utan utrustning. Då kanske bebben börjar förstå att han ska komma ut snart :P


Imorgon på morgon ska jag och mamma på VIP-morgon på HM, ska köpa lite nya kläder.
Kan vara kul när jag fått bort magen att ha lite fräscha kläder.
Just nu har jag bara mjukisar, men det är skönt !!

Vi har även hunnit att ställa upp tv:n på bänken. Den ska upp på väggen men vi ville först se hur
stor den skulle bli. Vi har införskaffat en ny 50" Samsung.



Toan är klar !!!!
Kan inte fatta att han redan har hunnit göra den klar.
Inredningen kommer troligtvis imorn, om Jäders hade möjlighet att köra ut de =)
Bilder kommer ikväll.

Har varit hos barnmorskan idag, 13 dagar kvar till beräknat..
Hade hoppats att det var sista besöket men måste dit imorn en snabbsväng och även
på Torsdag. Hon tycker inte jag är fet nog :P

Idag får Anders helg, det är han värd min lilla sötnos

onsdag 25 augusti 2010

Nu har Arne, målaren, gjort sitt jobb klart!

Sista rummet som blev klart var vardagsrummet, blev skit snyggt ! som alla andra rum :)
Glömde kameran hemma så har tagit några bilder med mobilen.

Vardagsrummet;
Svårt att se på bilden men fondväggen blev jätte fin!

Ser ut som att det är olika tapeter bakon kamin men det är de inte :P

I vårat sovrum ska vi ha en bebiskorg istället för spjälsängen, den är nu bäddad med Ferrari bäddset.


tisdag 24 augusti 2010

Nu är alla smårum klara, så idag har det spikats upp lister, städat och pysslat i fönstren.

Mammorna höll i städningen;

Karlarna satte upp listerna

Idag har målaren tapetserat i köket, fondväggen blev riktigt snygg

Anders har även satt upp sängramen

Och barnrummet har piffats upp


Imorgon blir målaren klar, han ska tapetsera vardagsrummet.
Själv har jag inte gjort nåt i huset idag, bara tittat på..

måndag 23 augusti 2010

Sovrummet är klart !!! Lycka !
Men något som blev ännu mer lycka idag var att min sambo överraskade mig och kom hem efter jobbet =)
Han ska pendla till och från jobbet hela veckan.

Sovrummet:

Vi har bäddat spjälsängen, nu är det bara drygt 2 veckor kvar

Även barnrummet och kontoret har fått de nya tapeterna.
Mamma har pysslat till det i barnets fönster:

Nya dörren till sovrummet sitter också på plats;

söndag 22 augusti 2010

Imorse kom som sagt köket, Anders pappa hjälpte till att bära in det då jag inte ska bära så mycket just nu..

Pappa har varit bortrest över helgen men kom hem i eftermiddag. Så vi åkte till huset och han började skruva ihop skåpen. Jag skruvade lös fönsterbrädorna och Anders satte fast de nya. Mamma var ute och sopade.