lördag 2 oktober 2010

CHC Damerna vann mot Löven med 4-1, grattis!
Är sugen att träna till veckan, vi får se hur det blir. Vore kul att prova.
Vore dock inte lika kul om kroppen tycker det är för tidigt och jag blir dålig efterår, så vi får se.

Även AIK J20 vann, vi såg bara 2 perioder. Leksand startade bättre men efter 2st turmål kom AIK in i matchen och kunde tillslut vinna med 5-4.
Mycket vinster idag alltså, ikväll tar AIKs a-lag 3pinnar till, det är iaf vad vi hoppas på!

Var på stan tidigare idag. Jag, Alvin, Anders & Petter. Petter skulle köpa ett par skor på Stale, slutade med att alla (utom lilleman) gick ut med varsin påse :P

Nu håller vi tummarna!


4 kommentarer:

  1. Hej!

    Du sa att du också fått klumpar i ditt avslag.
    Alltså hur stora klumpar fick du? har som haft ganska små hittils men idag då jag var på toa kände jag då den kom ut och det lät "plopp" i toastolen! Blev livrädd! Såg inte hur stor den var eftersom den gled ner i toan.. så jag ringde förlossningen men fick som inget direkt svar om det var normalt. Hon sa att om det skulle fortsätta komma klumpar skulle jag ringa igen? :S

    SvaraRadera
  2. Okej. Jag fick också en sådan stor klump igår och blev som sagt livrädd! Tycker alla på förlossningen säger olika, så tänkte lyssna på dig istället :) Haha. Hur många sådana klumpar fick du ungefär? Och hur lång tid efter förlossningen kom dom? För mig kom det ju en igår och det var 7 dagar efter min förlossning.

    Börjar känna mig lite bättre. Tog en promenad med vagnen runt kvarteret igår men var helt slut efteråt! Så inte är man helt återställd än, och lär nog ta minst 2 månader tror jag ...
    Har fortfarande den där "boll" känslan mellan benen vilket gör det lite obehagligt att vara uppe och gå då det trycker nertill. Vill bara den ska försvinna!!

    Vi har Ruben i våran säng än så länge. Han sover bäst då. På dagarna sover han jätte gott i vagnen! Har dock inte testat kvällstid, men han är lite mer kinkig då. Vi ska smått börja testa ha honom i en vagga som min pappa gjort.

    Jag är låååångt ifrån min normala kropp. Magen är fortfarande bulldeg och mina bristningar som jag fick är inte direkt vackert. (tur de bleknar med tiden) Vill bara få platt mage igen, platt och hård! Men det lär väl ta sin tid. Jag gick upp 20 kg. Dock var mkt vätska. Har nu gått ner 13 kg .. Själv?

    SvaraRadera
  3. Okej. Var det många av de klumparna som var lika stora som en golfboll eller? Eller kom det bara en gång för dig? Jag blöder också än. Tycker blodet är tjockt och slemmigt. Ganska mörk rött. När jag sa att jag blödde än, tittade barnmorskan på mig konstigt. Som att det borde börja avta nu? Alltså, räknar dom inte med 8 veckor egentligen? Blöder du mycket eller? Hur länge är blodet av den tjockare konsistensen?

    Tycker inte det kommer så mycket i bindorna, kommer mer på papperet då man torkar sig. Byter kanske binda 5 ggr/dag. Inte för att den är "överfull" men känns som fräschare.

    Okej... ändå 4 veckor med den där bollkänslan. Jo jag har också märkt att om jag är uppe och går oftare då känns den mer! Undra hur länge det tar innan den är borta helt?

    åh skönt för dig. Mina bristninar kom sent, i v 30 ngn gång ... Trodde jag skulle slippa!

    Har din mage dragit ihop sig bra tycker du eller?

    Skönt med ny frisyr!! :D
    Alltså de har ju som sagt var 3e timma, men jag har faktiskt börjat att amma nu då han själv vaknar. Jag väcker honom inte på natten. Så blir väl kanske var 4e timma, ibland oftare. Beror som på.. men ungefär 2 ggr på natten. Ibland 3.

    Du då?

    SvaraRadera
  4. Förstår det är jobbigt att vara själv. Emil är hemma 3 veckor till med mig då han tar ut komp tid. Sedan kommer han börja jobba borta också, men bara varannan vecka. Känns skönt att ha hans hjälp nu då man är helt slut, och mina föräldrar bor ju ändå 10 mil bort!

    Okej ... får se om det kommer ngn mer stor klump för mig. Har du någonsin känt dig öm i magen?

    Ja min mage är som en bulldeg!! Följer gärna med och tränar. Bara det känns okej & att barnmorskan sagt det är okej att börja :)

    Har dina stygn läkt?

    Tycker oxå 10 dagar är lite.. :( Man har ju ingen ork själv.

    SvaraRadera