Okej. Jag fick sy 2 stygn invändigt och 6 stygn utvändigt. 2 stygn var dock bara "skönhetsstygn" sa de. Jag har också ett sjukt tryck neråt. Känns som du säger, att en till unge ska ploppa ut då man ställer sig upp eller är uppe och går. Riktigt obehagligt! Vilket har gjort att jag inte riktigt vågar gå på toa ...
Blivit skit nojjig för framfall och allt möjligt, men känns skönt att fler känt samma sak!
& känns skönt att det blir bättre .. även om det inte känns så just nu.
Nu är det så pass att man orkar amma, och bära runt på den lilla. Och jag helammar än så länge. Tycker det fungerar bra, även om jag blir sjukt trött & han har lite svårt att ta bröstet som det är så använder mig av ammningsnapp än så länge. Visst är det lite bökigt, men känns som lättare att bara amma istället för att ge ersättning.
Okej .. :) Ja det är ju alltid skönt med lite avlastning! Jag har själv valt att helamma. Än så länge tycker jag det fungerar ganska bra. Förutom att han inte vill ta mitt bröst utan ammninsnappen :P
Det känns ju lite bättre för varje dag. Det enda som sitter kvar är att det känns som att man har en boll mellan benen, och att ngt kommer trilla ut så fort jag står eller är uppe och går. Vet inte om det är normalt och hur länge det ska kännas så? Jag gör knipövningar, men är livrädd för "framfall" som man hört talas om! Det trycker så mycket nertill :/ Är nog den värsta känslan.. förutom att man inte känner att man blir ren där nere.
Och vill såklart att avslaget ska sluta nu också.. För mig har det börjat komma ganska mycket blod. Och ibland tjockt/slemmigt med klumpar. :S Vet inte heller om det ska vara så?
Okej. Jag fick sy 2 stygn invändigt och 6 stygn utvändigt. 2 stygn var dock bara "skönhetsstygn" sa de. Jag har också ett sjukt tryck neråt. Känns som du säger, att en till unge ska ploppa ut då man ställer sig upp eller är uppe och går. Riktigt obehagligt! Vilket har gjort att jag inte riktigt vågar gå på toa ...
SvaraRaderaBlivit skit nojjig för framfall och allt möjligt, men känns skönt att fler känt samma sak!
& känns skönt att det blir bättre .. även om det inte känns så just nu.
Nu är det så pass att man orkar amma, och bära runt på den lilla.
Och jag helammar än så länge. Tycker det fungerar bra, även om jag blir sjukt trött & han har lite svårt att ta bröstet som det är så använder mig av ammningsnapp än så länge. Visst är det lite bökigt, men känns som lättare att bara amma istället för att ge ersättning.
Varför tycker du det är jobbigt att amma?
Okej .. :) Ja det är ju alltid skönt med lite avlastning! Jag har själv valt att helamma. Än så länge tycker jag det fungerar ganska bra. Förutom att han inte vill ta mitt bröst utan ammninsnappen :P
SvaraRaderaDet känns ju lite bättre för varje dag. Det enda som sitter kvar är att det känns som att man har en boll mellan benen, och att ngt kommer trilla ut så fort jag står eller är uppe och går. Vet inte om det är normalt och hur länge det ska kännas så? Jag gör knipövningar, men är livrädd för "framfall" som man hört talas om! Det trycker så mycket nertill :/ Är nog den värsta känslan.. förutom att man inte känner att man blir ren där nere.
Och vill såklart att avslaget ska sluta nu också.. För mig har det börjat komma ganska mycket blod. Och ibland tjockt/slemmigt med klumpar. :S Vet inte heller om det ska vara så?